Reparatie & Garantie

Op deze pagina vindt u al uw vragen over garantievoorwaarden en of het reparatieproces van een defect product. Ook kunt u hier de status van uw laatst lopende reparatie volgen of een nieuw reparatieverzoek bij ons indienen.

 

Garantie

Op de meeste producten krijgt u minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Het product zou bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet defect mogen gaan. Op sommige producten geldt een uitzondering en krijgt u zelfs 3 of 5 jaar garantie. Dit staat altijd bij het product vermeld.

 

Reparatie

Reparatiekosten en voorwaarden

Producten die binnen de garantietermijn defect gaan onder normaal gebruik worden kosteloos gerepareerd en zijn dus gratis.

Mocht er val-/stoot-/zand- of vochtschade geconstateerd zijn, komt het artikel ongeprepareerd retour en wordt er €49,- in rekening gebracht. Ook als blijkt dat het product onjuist is behandeld kunnen er kosten in rekening gebracht worden. Wilt u het artikel wel laten repareren na constatering van bovenstaande, dan kan hier een prijsopgave voor worden opgevraagd bij de reparatiepartner. In dat geval worden de €49,- in mindering gebracht op het totale reparatiebedrag.

Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor het vermissen of kwijtraken van meegestuurde accessoires. We vragen u dan ook in alle gevallen om producten zonder accessoires en extra’s mee te sturen.

 

Reparatie termijn en afhaling

Houdt u in alle gevallen rekening met een reparatietermijn van 4 tot 8 weken. Dit kan momenteel afwijken door blijvende schaarste in onderdelen.

Zodra uw reparatie gereed is krijgt u hier een schriftelijke bevestiging van.

Gelieve uw apparatuur binnen 3 maanden na melding op te halen; wordt het apparaat niet binnen deze termijn opgehaald, dan wordt het op kosten van de klant afgevoerd.

Heeft u het apparaat in de originele verpakking bij ons aangeboden? Dan kunnen wij hem ook per koerier weer bij u thuis laten afleveren.

Let erop dat we dit echt alleen kunnen als u de originele verpakking ook heeft aangeleverd bij ons. Anders is de kans op transportschade te groot en kunnen we niet garanderen dat het apparaat onbeschadigd aankomt.

 

Reparatie-aanvraag

Is uw apparaat bij ontvangst al defect? Meld dit dan binnen 48 uur na ontvangst. Dan kunnen we deze vaak kosteloos voor u omruilen.

Gaat uw apparaat 14 dagen na ontvangst defect? Volg dan onderstaande procedure voor de aanmelding van uw reparatie.

 

Reparatie voor TV’s groter dan 101cm (39 inch):

Voor televisie’s groter dan 101cm(39inch) bieden de meeste merken aan huis service, zij maken in dat geval een afspraak met u voor een service bezoek.

LG en Panasonic TV’s kunt u aanmelden via: www.cerepair.nl
Sony TV’s kunt u aanmelden via www.mijnreparatie.nl

Overige reparaties:

Vul via onderstaande button het online reparatieformulier in. Gelieve het formulier zo compleet mogelijk in te vullen. U kunt alleen apparatuur aanbieden welke bij ons is aangeschaft.
Breng uw reparatie bij ons in de winkel langs samen of stuur hem aan onze reparatieafdeling. Gelieve in beide gevallen een kopie van het aankoopbewijs in te voegen.

Reparatieformulier

 

5 jaar Smits service

Op veel producten bieden wij 5 jaar service. Dit houdt in dat u na de wettelijke garantietermijn van 2 jaar contact met ons kunt opnemen bij eventuele defecten of mankementen aan uw apparatuur. Waar veel winkels na twee jaar geen service meer bieden, denken wij graag mee in oplossingen voor uw problemen. Wij kijken in alle gevallen of het product nog tegen een redelijke prijs te repareren is en of een eventueel coulance mogelijk is. Zo zorgen wij ervoor dat u altijd met een tevreden gevoel aan onze winkel terug denkt.

©
2025
smitsarnhem.nl all rights reserved.